FAQ

Na tej podstronie znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące urządzeń firmy Meizu oraz oprogramowania Flyme OS.




Jeśli masz problem z czymś, co nie pojawiło się tutaj, sprawdź dział Poradniki na naszym forum.

Flyme OS 4.5, a Flyme OS 5

Oprogramowanie Flyme OS ewoluuje. Na chwilę obecną (październik 2016) najnowszym oprogramowaniem, które otrzymuje aktualizacje jest Flyme OS 5 oparte o Androida 5.1 lub Androida 6.0 (dla niektórych urządzeń).




  • Czy warto zaktualizować telefon do Flyme OS 5, mając Flyme OS 4.5?
    TAK! Flyme OS 4.5 przestało być rozwijane w 2015 roku i z tego powodu, korzystanie z niego może być niebezpieczne dla Twojego urządzenia.
  • Jak zaktualizować telefon z Flyme OS 4.5 do Flyme OS5?
    Aktualizacja przebiega w normalny sposób (opisane w pytaniu powyżej). Warto jednakże zaznaczyć opcję „clear user data”, która wyczyści nasz telefon z aplikacji, kontaktów, ustawień (pliki takie jak zdjęcia/muzyka pozostaną nienaruszone), by pozbyć się „pozostałości” po starym systemie.




Różnice między wersjami oprogramowania Flyme OS - A, U, C, Q, Y, I

A = Ogólne




  • Działa na wszystkich urządzeniach
  • Nie ma preinstalowanego Sklepu Play i Usług Google
  • Ma preinstalowane kilka chińskich aplikacji
  • Posiada wszystkie funkcje Flyme, m.in. pobieranie darmowej muzyki
  • Brakuje niektórych wydań językowych (lub są błędnie przetłumaczone)

U = China Unicom

  • Podobna do A, lecz z preinstalowanymi aplikacjami od operatora
  • Może mieć zablokowane niektóre częstotliwości GSM

C = China Mobile

  • Tak jak w wersji U

I = Międzynarodowe

  • Zawiera wszystkie języki
  • Niektóre funkcje Flyme OS są zablokowane (pobieranie muzyki za darmo)
  • Ma preinstalowany Sklep Play i Usługi Google
  • Dostępny tylko dla urządzeń „I”
  • NIE MOŻNA BAWIĆ SIĘ W MODYFIKACJE (Można używać tylko oprogramowania międzynarodowego)

Y = YunOS

  • Podobny do U i C
  • Oparty o system YunOS od Alibaba
  • Działa na niektórych urządzeniach

Q = China Telecom

  • Tak jak w wersji U i C




Instalacja / aktualizacja systemu

System możemy zaktualizować na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest czekanie, aż pojawi się nowa wersja oprogramowania pojawi się w wydaniu OTA o czym zostaniemy powiadomieni przez aplikację Aktualizacje (Upgrade) na naszym telefonie:




  1. Pobieramy aktualizację oprogramowania na nasz telefon przez aplikację Aktualizacje (Upgrade) (może to trwać około 2-3 godzin, ze względu na wolne serwery).MeizuPolska.pl - Flyme OS Upgrade
  2. Po pobraniu zostaniemy poproszeni o restart telefonu by zaktualizować oprogramowanie (w zależności od rozmiaru aktualizacji od 5 do 15 minut).
  3. System został zaktualizowany 🙂

Drugim sposobem jest pobranie najnowszej wersji oprogramowania dla naszego telefonu z oficjalnej strony Flyme OS i zainstalowanie go:

  1. Pobieramy system z archiwum Flyme OS (systemy dla wersji A, systemy dla wersji I).
  2. Otwieramy aplikację Pliki (Documents)MeizuPolska.pl -Aktualizacja Flyme OS
  3. Klikamy na plik z aktualizacją (update.zip lub update.bin)MeizuPolska.pl -Aktualizacja Flyme OS (1)
  4. Pojawi się okienko, które poprosi nas o ponowne uruchomienie urządzenia w celu wykonania aktualizacjiMeizuPolska.pl -Aktualizacja Flyme OS (2)
    UWAGA: Jeśli nie chcesz usuwać swoich danych z telefonu, nie zaznaczaj opcji „Wyczyść dane użytkownika” („Clear user data too”).




Instalacja / aktualizacja systemu przez recovery




  1. Uruchamiamy telefon w trybie recovery (vol up + power)
  2. Po uruchomieniu podłączamy telefon do komputera przez kabel USB
  3. Po podłączeniu pokaże nam się partycja recovery, na którą kopiujemy plik update.zip (z posiadanym wcześniej wydaniem naszego systemu)
  4. W telefonie zaznaczamy update i klikamy start (opcjonalnie jak chcemy możemy zaznaczyć Wipe Data, która wyczyści nasz telefon).
  5. Aktualizacja zainstaluje nam się ponownie i telefon po ponownym uruchomieniu będzie działać normalnie.




Firmware corrupt podczas aktualizacji

Jeśli podczas aktualizacji otrzymujesz informację o nieprawidłowym oprogramowaniu „Firmware corrupt”, to najprawdopodobniej masz telefon z chińskiej dystrybucji, a chcesz zainstalować oprogramowanie międzynarodowe. W tej sytuacji możliwe są 2 wyjścia:




  1. Wykonujesz zmianę ID swojego telefonu z chińskiego na międzynarodowe, po czym instalujesz oprogramowanie międzynarodowe dla swojego telefonu (w przyszłości otrzymujesz aktualizacje OTA) – metoda 1 / 2.
  2. Instalujesz oprogramowanie międzynarodowe przez fastboot, gdyż dla Twojego telefonu zmiana ID nie jest możliwa (każdą przyszłą aktualizację musisz zainstalować w ten sam sposób) – metoda 3.
  3. Korzystasz z chińskiego oprogramowania, na którym dostępny jest tylko język angielski, a Usługi Google (Sklep Play, itp.) należy sobie doinstalować według instrukcji poniżej).




Brak Sklepu Play i Usług Google

Jeśli nie posiadasz zainstlowanego Sklepu Play i Usług Google znaczy, że posiadasz Flyme OS w wersji innej niż Międzynarodowa.




Bez problemu można doinstalować oprogramowanie Google na urządzeniu.

  1. Wchodzimy w AppCenter MeizuPolska.pl - FAQ (2)
  2. Wyszukujemy Google Installer i instalujemy goMeizuPolska.pl - FAQ
  3. Uruchamiamy Google Installer i klikamy niebieski przycisk na dole „Start the installation” (nie sugerujcie się przyciskiem na moim screenie, po prostu mam już zainstalowane aplikacje)MeizuPolska.pl - FAQ (3)
  4. Cieszymy się zainstalowanymi aplikacjami.

Jeśli nie udało wam się znaleźć aplikacji w AppCenter możecie pobrać je tutaj:




Uprawnienia ROOT

W telefonach z systemem operacyjnym Flyme OS, uruchomienie uprawnień root dla aplikacji nie stanowi większego problemu, poniżej prezentujemy krótki poradnik, jak to zrobić.




Dla Flyme OS 4/4.5

  1. Wchodzimy w Ustawienia
  2. Logujemy się na konto Flyme (jeśli go nie mamy, zakładamy je)
  3. Po zalogowaniu wchodzimy na nasze konto Flyme przez ustawienia. Na dole ekranu mamy opcję Uprawnienia root lub Uprawnienia systemowe, którą musimy kliknąć i akceptować (po akceptacji nasz telefon uruchomi się ponownie).
  4. Mamy uprawnienia root.

Dla Flyme OS 5

  1. Wchodzimy w Ustawienia
  2. Logujemy się na konto Flyme (jeśli go nie mamy, zakładamy je)
  3. Po zalogowaniu, wracamy do Ustawień i wchodzimy w Skaner odcisków i zabezpieczenia
  4. Na dole mamy opcję Uprawnienia root, którą musimy kliknąć i akceptować (po akceptacji nasz telefon uruchomi się ponownie).
  5. Mamy włączone uprawnienia ROOT.

UWAGA
Po aktualizacji systemu (OTA/ręcznie) uprawnienia zostaną cofnięte i musimy powtórzyć całą procedurę opisaną powyżej.




Roaming zagraniczny

W telefonach firmy Meizu nie znajdziemy typowego przełącznika do włączenia roamingu zagranicznego.




Jeśli chcemy, aby roaming zagraniczny działał na naszym telefonie, wchodzimy w Ustawienia -> Dane mobilne i karty SIM -> Operatorzy sieci, a następnie wybieramy opcję „Automatycznie wybieraj sieć„.